søndag 19. juli 2015

Kolleksjon 2014/2015

I april fikk vi fikk tatt profesjonelle bilder av alt vi hadde lagd på skolen. Det mangler et plagg her - en grønn parkas som skal få et eget blogginnlegg etter hvert.

Fotograf er Marit S. Wollan.


Høstskjørt i diagonalvevd sandfarget ull, foret med mørkegrønn viskose. Designet er basert på høstløv, som kan sees i sidepanelet. Mønsteret er utarbeidet fra egen grunnform - dette var første gang jeg konstruerte mønster utifra grunnform.



Jeg hadde egentlig tenkt at skjørtet skulle vært mørkegrønt, men da jeg var på stoffbutikken møtte jeg en av yndlingscosplayerene mine og var så starstruck at jeg kjøpte feil stoff.  I ettertid synes jeg denne fargen passer bedre, så hell i uhellet.


Linjekjole i ull, sort toskaft og mørkeblå kypert. Foret med midnattsblå polyester. Hurtigoppgave gjort på to knappe uker like før jul.

Inspirasjon, designutkast, figurin og flattegning av kjolen.

Retningslinjene for oppgaven var ganske strenge - linjene som skulle brukes i designet skulle hentes fra ulike fotografier vi fikk utlevert, ferdig produkt skulle ha samme silhuett som kjolegrunnform og og skolen leverte materialene vi skulle sy i. (Ulla vi brukte var utrolig spretten - det var helt umulig å stryke ned sømmene!)



Asketopp i tykk gråblå ulljersey. Denne oppgaven har sitt eget blogginnlegg.




Og selvfølgelig, dragekjolen. Den har egen tag og egne blogginnlegg om inspirasjon, skisseprosess, teknisk design og sying.


Det ble tatt detaljbilder av pynten. Da photoshootet ble gjort hadde jeg gjort meg sånn høvelig ferdig med å perle på kjolen, så dette er WIP-bilder. I ettertid har jeg brodert masse mellom perlene.




2 kommentarer:

  1. ahhh, alt er så bra! men eg kjem nok aldri til å slutte å vere ekstra forelska i dragekjolen <3

    SvarSlett