torsdag 31. juli 2014

Krone og jernaldersko

Billevinger på en base av mosegummi. 

Har oppdatert Hels krone. Den gamle var for liten og vistes ikke ordentlig. Kostymet skal brukes til Halloween og da skal hun få flagrende kappe og mer pynt på kjolen, som sømmer seg for en dronning.



Lagde mitt andre par jernaldersko etter denne tutorialen. De skal være til et valkyriekostyme som skal brukes på con og ikke vikingmarked, så de er langt fra perioderiktige - de er lagd av en tykk skai jeg fikk fra en gammel koffert som falt fra hverandre. Ikke vær redd for å gå til utradisjonelle kilder for å finne materialer å lage ting fra! 

Sydd med lintråd rundt kantene for at det skal holde seg lengre.
Bestefar kom bort for å sjekke kvaliteten.


Jeg satte inn maljer i snøringen, i håp om at de kommer til å være lengre med dem, så da får det bare være at det første patentet på maljer først ble tatt i 1832... Og se, jeg har forresten lagd meg brune nålebundne strømper. Det er kos!

1 kommentar: