torsdag 1. mai 2014

HSF Challenge #8: UFOs & PHDs (eller kostymepost for andre dag av Banzaicon)


Denne utfordringa trenger kanskje ørlite forklaring for de som ikke syr selv. I syverdenen er en ufo et U-Ferdig Objekt. Mer om utfordringa finner du her.

Siden det visstnok finnes heldige syere som ikke har en haug ufoer sto det at man kunne velge seg et prosjekt man har utsatt lenge, og jeg kasta meg over sjansen til å få det til å kvalifisere. (Antrekket har vært på lista over ting som skal syes siden tidlig oktober.)

Så kan vi snakke om skjebnens ironi. Jeg ble faktisk ikke helt ferdig med den før Banzaicon (det skal mer pynt på skjørtet og jeg må fikse så. mange. ting.), så i farta har jeg greid å lage meg en ufo istedenfor å ferdigstille en. Håper det kvalifiserer.





Utfordring: #8 - UFOs & PHDs
Tekstil: Silke, polert bomull, tyll, lin. 
Mønster: Truly Victorian.
År: 1873-1875.
Sytilbehør: Tråd, maljer, satengbånd, bomullshyssing, bånd med wire, pyntebånd.
Hvor historisk korrekt er det? Materialene er tidsriktige, med unntak av polyestertråden :(
Timer brukt: To uker.
Først brukt: Banzaicon 2014.
Total kostnad: Dette vil jeg ikke tenke på engang.

Bilder (c) Malene Richter Lien. 

2 kommentarer: