fredag 13. april 2012

Hattefnatt

I siste liten ville jeg ha hatt til det viktorianske ensemblet. Jeg satte opp et ekstra gjøremål på faen-jeg-må-lage-dette-før-jeg-drar-lista mi og henta limpistolen. Jeg fikk en fancy limpistol til jul og jeg elsker den selv om den ikke er i bruk så ofte.


Boksen var med på kino for å være popcornbeholder og nå ble den en hatt. Ikke verst for en skarve godteriboks fra en kiosk.



Den er trekt med samme stoff som skjørtet. og overdådig dekorert med fjær og papirblomster. Hattegale Ivy Hisselpenny fra Parasol Protectorate ville vært stolt. Mau ble stor i øynene da jeg kom hjem med en pakke store gåsefjær. Hun fikk en som var litt rufsete fra før av, og spankulerte av gårde med den som om hun hadde drept ei heil gås. Så prøvde hun seg på å stjele resten, men det tok jeg henne heldigvis i.



I siste, siste liten bestemte jeg meg for at jeg ville trenge hattenåler til å sette den fast med. Jeg kunne sikkert kjøpt en liten kam å sy på, men jeg tok ikke sjansen på at jeg skulle glemme det. Hattenålene mine er ekstra lange synåler (ante ikke at det fantes så lange, egentlig) som jeg tredde perler på. De er fine, perlene kan lett byttes ut og matches til andre antrekk. Det eneste jeg ikke liker med dem er at de er veldig skarpe. Jeg prøvde dem på og endte med å stikke litt for langt. Men går de gjennom skalpen kan jeg iallfall være sikker på at hatten blir på.

3 kommentarer:

  1. Så det var DET du lagde den av. Wooow! Heile antrekket vart vertfall fantastisk, og gratulerer! :D

    SvarSlett
  2. Wow. NÅ er jeg imponert, nå. Pluss at jeg fikk veldig lyst til å lage en godtebokshatt sjøl.

    SvarSlett
  3. Hhaha, så awesome! Godteriboks-hatt. You would never know...

    SvarSlett